TERMENI SI CONDIŢII DE ACCESARE A SERVICIILOR MEDICALE NOVAMEDICA
Datele noastre de contact
Denumire completă: SC NOVAMEDICA S.R.L.
CUI: 16713043
Nr. inreg Reg. Com.: J22/1766/2004
Adresă sediu social: strada Milcov, nr.20, bloc 1203, sc. C, ap.3, Iasi - Romania
Număr de telefon: 0232.255.101
Adresă de email: contact@novamedica.ro
Pentru că înţelegem posibilitatea ca accesarea serviciilor medicale să fie dificilă, vă oferim în continuare un set de principii şi reguli despre cum se pot folosi şi accesa serviciile medicale în cadrul Novamedica.
În funcţie de evoluţia legislaţiei, a serviciilor pe care le oferim şi a locaţiilor în care oferim aceste servicii medicale, acest document poate suferi modificări.
Prezentul document îşi propune sa prezinte principiile şi principalele reguli pe care trebuie sa le respecte un pacient care doreşte să beneficieze de servicii medicale în cadrul Novamedica.
Termenii şi Condiţiile de accesare sunt regulile minimale şi se completează cu prevederile legislației în vigoare si eventual cu prevederile contractului încheiat cu colaboratorii Novamedica.
Acest document respecta principiul egalităţii de tratament fata de toţi pacienţii, bazat pe criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, vârstă, apartenenţă naţională, rasa, culoare, etnie, religie, opţiune politică, origine sociala, handicap, situaţie sau responsabilitate familiala, apartenenţă ori activitate sindicală, respectând totodată condiţiile comerciale agreate prin contracte.
Prin efectuarea programării, respectiv prin prezentarea şi acceptarea înregistrării în lista de pacienţi care s-au prezentat pentru efectuarea unui serviciu medical în cadrul Novamedica, vă exprimaţi acordul pentru respectarea acestor termeni şi condiţii de accesare a serviciilor medicale în cadrul clinicii.
1. Acordul pacientului informat – consimţământul pacientului în vederea prestării serviciilor medicale, care are forma prevăzuta de OMS 1411/2016
2. Contract – acordul de voinţă dintre Pacient şi Novamedica, cu privire la prestarea serviciilor medicale, cuprinzând oferta comercială acceptată de pacient în mod expres prin semnătură olografa sau tacit, prin simpla acceptare a serviciilor medicale.
3. Pacientul - este persoana care utilizează Serviciile Medicale în cadrul Novamedica.
4. Consultaţie online – consultaţia care se desfăşoară prin intermediul comunicărilor de tip e-mail, fără prezenţa fizică a pacientului în cadrul clinicii, în baza unui schimb de mesaje între Pacient şi personalul medical Novamedica, În cadrul conversației cu medicul se pot încărcă fișiere de tip .pdf, .jpeg, .doc. Consultația online este deschisă pentru un număr maxim de 10 mesaje din partea Pacientului sau 3 zile lucrătoare. În cazul în care medicul va considera necesar, poate să păstreze deschisă consultația pentru un termen mai lung.
5. Consultaţie în regim prioritar – consultaţia solicitată de către Pacient într-o anumită zi, aleasă de acesta, pentru care, la momentul efectuării programării, programul de consultaţii este deja epuizat, urmând a fi suplimentat la cerere sau consultaţia pentru care se solicită programarea în chiar ziua în care urmează a avea loc. Numărul acestora este limitat la maximum de 2/ zi consultaţie. Consultaţia în regim de prioritate asigură accesul pacientului la serviciile medicale prestate în cadrul Novamedica, în condiţiile anterior descrise, fiind supusă regulilor generale privind intervalul orar, neavând caracterul unei consultaţii în regim de urgenţă.
6. Consultaţie în regim normal – consultaţia medicală programată în alte condiţii decât cele ce se circumscriu noţiunii de regim prioritar.
7. Programare efectuată online – programarea unei consultaţii medicale, în una din zilele aferente programului de consultaţii al clinicii, utilizând platforma online www.novamedica.ro, în regim normal / prioritar. Programările efectuate online se validează doar pe baza plății efectuate în avans. Aceasta asigură rezervarea intervalului orar ales.
8. Personalul Novamedica - înseamnă angajaţii, funcţionarii, consultanţii şi colaboratorii de orice fel ai acestuia, precum şi orice persoana care prestează servicii în numele şi/sau pe seama Novamedica.
9. Termeni şi conditii de accesare – sunt toate dispoziţiile prevăzute în continuare care se aplică tuturor accesărilor de servicii medicale de către pacienţi în cadrul Novamedica.
II. PRINCIPII APLICABILE TUTUROR PACIENŢILOR
1. Serviciile medicale pot fi accesate de către Pacienţi, de regulă, de luni până vineri, exclusiv în baza programărilor efectuate anterior, în funcţie de programul afişat pentru fiecare medic în parte, în condiţiile comunicate periodic de către Novamedica, disponibile pe site-ul www.novamedica.ro .
2. Novamedica poate modifica programul de consultaţii, având în vedere participările la evenimente ştiinţifice şi de pregătire profesională a personalului medical, precum şi programul chirurgical desfăşurat, fără a fi necesar acordul pacienţilor.
3. Accesarea serviciilor medicale se efectuează pe bază de programare telefonica la numerele de telefon 0232.255.101 sau 0745.631.664, conform programului comunicat pe site-ul www.novamedica.ro precum şi prin programare online prin intermediul site-ului www.novamedica.ro, în condiţiile stabilite
3. Programările efectuate online se validează doar pe baza plății efectuate în avans. Aceasta asigură rezervarea intervalului orar ales. Plata efectuată este nerambursabilă, fiind responsabilitatea pacientului să se prezinte la data și ora rezervată. Programările efectuate online NU POT FI ANULATE. Programările online pot fi reprogramate o singură dată, în cazul intervenirii unor evenimente neprevăzute, la cererea pacientului sau a medicului, în limita datelor şi intervalelor orare libere, cu acordul ambelor părţi.
4. Transmiterea notificărilor, facturilor, corespondenţa purtată cu Pacientul de către reprezentanţii Novamedica, se va face la datele de contact menţionate în Contract / declarate pe alte canale şi înregistrate în sistemul informatic al Novamedica, adresa care va fi actualizată în funcţie de declaraţiile Pacientului de la momentul accesării Serviciilor Medicale.
5. Comunicările de tip sms, e-mail, etc. fără a se limita la programările solicitate, informări privind rezultatele investigaţiilor efectuate sau eventuale resturi de plată înregistrate, informări privind procedurile operaţionale/sistemele Novamedica, care au impact asupra modalităţii de desfăşurare a activităţii medicale, nu au caracter promoţional, scopul acestora fiind de a asigura o bună desfăşurare a serviciilor medicale solicitate de pacienţi.
6. În mod excepţional, programarea poate fi decalată, atunci când personalul medical acordă îngrijiri în cazuri prioritare din punct de vedere medical sau în cazuri care necesita o atenţie / supraveghere medicala sporită.
7. Pentru urgenţe medicale (urgenţa aşa cum este definită din punct de vedere medical – stare medicala sau chirurgicală, a cărei debut este brusc, şi care se manifestă prin simptome de o severitate suficientă, şi pentru care un medic prudent, care posedă cunoştinţe medicale şi care acţionează cu bună-credinţa şi în conformitate cu standardele medicale internaţionale, ar considera că în lipsa acordării atenţiei medicale imediate ar duce la insuficienţă fizică gravă sau deces), vă recomandăm să vă adresaţi celei mai apropiate unităţi medicale cu profil de urgenta. NOVAMEDICA nu este autorizata ca Unitate de Primiri Urgente, aşa cum este definita de lege.
8. Accesul la serviciile medicale oferite de Reţeaua de Parteneri NOVAMEDICA este limitat de disponibilitatea acestora şi se supune regulilor de accesare ale fiecăruia dintre Partenerii Novamedica, Termenii si Condiţiile menţionate în prezenta nefiind aplicabile acestei situaţii. 9. Listele medicilor ce oferă consultaţii în cadrul Novamedica şi programul acestora se pot modifica, în mod unilateral, de către Novamedica, în funcţie de contractele încheiate de NOVAMEDICA cu medicii sau în funcţie de politica comercială.
10. Informaţii despre accesul Pacienţilor la medicii NOVAMEDICA şi costurile serviciilor medicale prestate de către aceştia se obţin de la operatorul telefonic sau în locaţia Novamedica, precum şi în cadrul secţiunii Preţuri şi Servicii a site-ului www.novamedica.ro.
III. REGULI APLICABILE TUTUROR PACIENŢILOR
1. Pacientul va respecta programul fără a putea face sesizări legate de faptul ca nu a fost lăsat
să intre în clinică înainte de începerea programului sau după terminarea lui.
2. Pacienţii vor avea asupra lor la momentul consultației, în mod obligatoriu, un act de identitate și documentele medicale anterioare relevante ( analize medicale, bilete de externare, scrisori medicale, protocoale ecografice, protocoale CT/IRM, ş.a).
3. Pacienţii au obligaţia să se prezinte la ora stabilită conform programării, evitând astfel imposibilitatea efectuării consultaţiei la medic.
4. Pacienţii au obligaţia de a fi prezenţi la consultația programată cu minimum 10 minute înaintea orei stabilite. În vederea consultației, vă recomandăm să vă prezentați cu vezica urinară plină (nu urinaţi cu 2 ore înainte de consultație).
5. Având în vedere ca in cazul consultaţiilor online este permis un schimb limitat de mesaje între pacient și medic, vă sfătuim să vă exprimați cât mai clar, să furnizați informații și documente medicale complete, medicul fiind singurul în măsură să aprecieze care sunt informațiile relevante în vederea unui diagnostic complet. Pacientul îşi asumă responsabilitatea pentru corectitudinea și caracterul complet al informației furnizate, medicul urmând a stabili conduită medicală în funcție de aceste informații.
6. Pacienţii înţeleg că informaţiile referitoare la serviciile medicale şi preţurile acestora, obţinute în urma programării telefonice sau pe site au doar scop informativ. Aceasta se va completa cu lista de preturi afişata în recepţie. În funcţie de specificul fiecărui caz medical si de serviciile medicale efectiv oferite preţul final poate fi unul diferit. În măsura în care se impune efectuarea și a altor servicii, suplimentar celor plătite, acestea se vor achita la finalul consultației.
7. Accesul la servicii medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale, se poate face numai personal, după identificarea pacientului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/ paşaport cu poză. Pentru eliberarea rezultatelor către o alta persoana decât Pacientul vor fi necesare prezentarea de documente suplimentare ( consimţământul scris al pacientului). In cazul pacienţilor fără discernământ, informaţiile vor fi prezentate aparţinătorilor / reprezentanţilor legali.
8. La fiecare accesare a serviciilor medicale, personalul NOVAMEDICA actualizează datele Pacienţilor, în special numărul de telefon şi adresa de e-mail. Pacienţii străini sunt obligaţi sa comunice date de contact (adresă şi număr de telefon) de pe teritoriul României.
9. În cazul în care consideraţi că v-au fost încălcate drepturile vă rugăm să ne detaliaţi cazul dumneavoastră la adresa contact@novamedica.ro, echipa dedicată va prelua mesajul dumneavoastră şi va investiga cele relatate, urmând ca un răspuns scris să vă fie oferit în cel mai scurt timp cu putinţă. Pacienţii nu vor efectua niciun fel de presiuni asupra personalului din recepţie pentru rezolvarea reclamaţiilor.
10. Pacienţii şi NOVAMEDICA au obligaţia de a cunoaşte şi respecta dispoziţiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 şi actele legislative conexe, Pacienţii neputând invoca în apărarea lor necunoaşterea legii.
11. NOVAMEDICA îşi propune sa acorde servicii medicale la cele mai înalte standarde de calitate. În cazuri excepţionale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al NOVAMEDICA poate să difere de rezultatul dorit de Pacient. Vă reamintim că obligaţia medicală este o obligaţie de diligenţă, la nivelul actual de cunoştinţe, fiind imposibil să garantăm rezultatul serviciilor oferite. Întotdeauna pacientul are dreptul sa primească o a doua opinie medicală.
12. Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresiile jignitoare sau vulgare, ameninţări cu acte de violenţă sau orice alte acte împotriva Personalului Prestatorului şi a celorlalte persoane din incintă sau deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor NOVAMEDICA, de natură să tulbure ordinea şi liniştea publică sau să provoace indignarea persoanelor ori să lezeze demnitatea şi onoarea acestora nu sunt tolerate. În cazul în care Pacientul sau aparţinătorii acestuia săvârşeşte una din faptele/ actele menţionate mai sus, NOVAMEDICA va solicita imediat evacuarea Pacientului / aparţinătorilor acestuia din incinta locaţiei. In cazul naşterii unei situaţii conflictuale, angajaţii NOVAMEDICA vor putea solicita imediat intervenţia Poliţiei.
13. Este interzis fotografiatul, înregistrarea video şi audio, atât în spaţiul de aşteptare, recepţie cât şi în cabinetele medicilor/asistentelor, fără permisiunea prealabila scrisă a acestora.